dilluns, 18 de gener del 2010

els vuitanta són (punyeterament) nostres

els vuitanta van ser mala cosa de punyeters. d’una década que s’inaugurà amb l’hortera d’en naranjito jugant a futbol no se’n podia esperar massa cosa bona però, tot i així, la mascota del mundial d’espanya va ser el mal menor d’uns temps en els que les esponjitas clearasil per combatre l’acné es barrejaven, amb tota la patxorra del món, amb ombreres, escalfadors i cabells permanentats les noies, i camises amb dibuixets d’amebes, mitjons blancs i nàutics als peus els nois.

per sort els anys (i algunes modes) passen, encara que hi quedi el testimoni de fotografies que et provoquen un somriure vergonyós, cançons que et recorden (si tu eres mi hombre, every time you go, ...) l’odi visceral que senties per les lentes i el punyeterisme vuitanter, que és una de les herències genètiques que encara ara resisteixen. i amb força.

la millor mostra d’aquest punyeterisme l’he tingut quan, tot sumant els vots d’aquests darrers dies en una fantàstica taula d’excel, m’he adonat que el I festival octovisió no ha tingut un guanyador sinó que, per tocar la pera, n’ha tingut dos.

1.-cadillac solitario/loquillo (30 punts)
1.-duncan dhu/cien gaviotas (30 punts)
3.-alaska/¿cómo pudiste hacerme esto a mi? (27 punts)
4.-radio futura/escuela de calor (24 punts)
5.-tequila/salta (23 punts)
6.-hombres g/venecia (18 punts)
7.-la unión/lobo hombre en parís (17 punts)
8.-mecano/me colé en tu fiesta (13 punts)
9.-nacha pop/chica de ayer (10 punts)
10.-secretos/déjame (7 punts)
11.-gabinete/al calor del amor en un bar (5 punts)
12.-tino casal/embrujada (4 punts)
13.-refrescos/aquí no hay playa (3 punts)
14.-miguel bosé/nena (1 punt)
15.-iván/fotonovela (-3 punts)
16.-ronaldos/adiós papá (-7 punts)

els dos-mil-deus (es diu així?) pinten, també, mala cosa de punyeters.

i com jo, punyeter de mena, no vaig inclore al último de la fila per no patir el risc que no guanyéssin; proclamo des d’aquestes línies a quimi portet i manolo garcía guanyadors del I festival octovisió davant la indefinició de la catosfera.

que fet i fet són, amb diferencia, el punyeter grup dels 80 que més m’agradaven.

40 comentaris:

TORO SALVAJE ha dit...

Molt bona estrategia la teva.

Goculta ha dit...

EUDLF, i aquesta cançó, no hi ha res millor a la vida... com aquesta cap!

Goculta ha dit...

Em deixava... no puc estar més d'acord amb aquest primer premi!

_MeiA_ ha dit...

ui, ui, uiiiii... ha quedat de conya la llista! el primer Loquillo!! jejeje, m'agrada!

El último de la fila... fantàstic! A mi ja m'agradaven quan eren Los Burros, amb la cançó Disneylandia:

http://www.youtube.com/watch?v=TUkR3A5PQqo

=)

Anònim ha dit...

Vaig néixer a la dècada dels vuitanta però es pot dir que la meva va ser els noranta (que també tela...) Estic d'acord que els 80 van ser una època molt hortera, en general, i hi ha coses que, per desgràcia, tornen. Ara estan de moda, de nou, les "hombreres" (com es diu en català?). I era i és una cosa lletja realment. Però no tot era dolent. Les sèries d'animació de la tele no tenen ni punt de comparació amb les d'ara, o els jocs infantils, per exemple. I segur trobariem més cosetes :)

Cris (V/N) ha dit...

Doncs un recull fantàstic, i el manolo y el quimi el milloret, si senyor, plases per tu, i gràcies pel rànking :) (a quién le importaaaaaa lo que yo hagaaaaaaa?)

zel ha dit...

quins records, valga'm déu...jejejee

JJMiracle ha dit...

Curiosament, a mi El Último de la Fila no m'agradaven gaire en el seu moment, em van agradar més quan ja es van dissoldre. Però actualment em sembla bé que els proclamis guanyadors.

Garbí24 ha dit...

LO del loquillo estava cantat, ara jo també estic amb tu El ultimo de la fila...es el millor.

Jesús M. Tibau ha dit...

ostres, i jo en bàvia. M'ha passat per alt poder votar. Em fa gràcia, perquè no fa ni 10 minuts que he programat un post per a dissabte vinent on faig una convocat`roai musical

assumpta ha dit...

Que m'has vist? hahaha! em van afectar gairebé tots aquest virus: espatlleres, els cabells permanentats, els escalfadors... encara que mai em vaig posar unes bambes fluorescents amb taló!
I sí, tinc fotografies que han de seguir guardades a pany i forrellat!

Bona l'escollida, hi estic d'acord, òscar!
=)))

Joana ha dit...

Són nostres!!!!! I tant! T'has descuidat les botes amb plataforma que també tornen...
I si féssim un concurs de fotografies dels 80???? :)

Sobrevalorado ha dit...

EL Último de la Fila, dos discos meravellosos, un tercer apanyadet i una llarga i avorrida decadència que Manolo García -ja amb el seu nom- va portar a inconcebibles cotes d'autoplagi.

Ma-Poc ha dit...

Ui els 80... què antic! :P

Gabriel ha dit...

Molt bona decisió. En el seu dia EUDLF em cansaven molt ja que ma germana no parava d'escoltar-los però amb la distància reconec que eren un bon grup.
Estic content...Duncan Dhu ha quedat finalista!!!

kweilan ha dit...

A mi tb m'agradaven molt i també penso que la carrera de manolo garcia en solitari és molt repetitiva.

Carme Rosanas ha dit...

Ui, els 80, si fa quatre dies, només! :)

Clidice ha dit...

toooooongo! toooooongooooooo!

ai! no! que la guanyadora m'agrada força més que les altres :D

molt bé! així m'agrada! :)

Six X ha dit...

Així m'agrada Òscar! els Último els millors!! Encara que per mi la millor serà sempre i per sempre "Insurrección"
Però quins records sentir de nou aquesta cançó "como barca en la mar que encendida en brea muge y zozobra", i jo ballant amb les ombreres, la permanent, la minifaldilla i les mitges de color fúcsia!

Anna Tarambana ha dit...

Jejejeje.... un jutge no hauria de prendre partit,no? Però total què? A mi ja m'està bé també! :)

neus ha dit...

oh!que tramposillu! jejejejeje

Sergi ha dit...

Per menys ens volien decapitar als de c@ts, eh? No te la juguis!

Quantes irregularitats, fas guanyar un grup que em fa una mica de rabieta (i no pel Quimi Portet), i a sobre em canvies la cançó de Mecano a darrera hora. Jo impugno el resultat!

Paraula de verificació: retrato
Segur que els Último de la Fila la feien servir en mil cançons.

Striper ha dit...

El loquillo crec que es un Crak.

Eva ha dit...

Molt bona aquesta llista!!

rits ha dit...

uix, doncs no sé què dir-te, eh... crec que prefereixo els guanyadors oficials loquillo-duncan dhu al último de la fila!!!! mai els he suportat!!!! com poden tenir una lletra que diugui "iremos a san fernando un ratito a pié y un ratito andando..." i que tothom la canti?
només m'agrada insurrección.

Albert ha dit...

En cas de dubte imposa tu el guanyador, és clar que sí. És el que faria la Federació Espanyola amb el Madrid en cas que Barça i València quedessin empatats a punts.

Adéu!

Deric ha dit...

Ta bé, m'agrada Duncan Dhu

Carlos ha dit...

Això si que és un recopilatori i no el que venen a les benzineres.jajaja
Estic d'acord amb tu el ultimo for ever.
Tot i que Loquillo també em tenia enganxat.
Salut.

Assumpta ha dit...

Però que trampós arribes a ser!! jajajajaja

Ara bé, al menys t'has pres la molèstia de comptar els vots :-DD (bé, suposo que els has comptat, oi? jajaja)

Vull impugnar la votació perquè la gent no ha votat la bellesa de la cançó "Aquí no hay playa", tan divertida que era!! :-DD

sargantana ha dit...

ostres...em posa nostalgica tot aixo!
em faig gran....em faig gran!!!

sànset i utnoa ha dit...

La teva decisió sobre el Quimi Portet m'ha agradat, sí senyor!

*Sànset*

òscar ha dit...

cap estratègia TORO: després de tres dies votant van i ... empaten! grrrr.

sóc de cançons, més que de grups o cantants, GOCULTA. però aquesta i algunes altres del último són de treure’s la barratina.

les dues darreres votacions, MEIA, van fer-li aconseguir l’empat. tenia preparat ja el post on es proclamava el cien gaviotas guanyador.

mai res (i encara menys una època) és del tot dolent CATERINA. i els vuitanta no ho van ser, tot i que em surtin escrits un pèl burletes.

alaska va estar lluitant fins al final CRIS. de fet, tenia força opcions ja que ningú la votava en negatiu.

quines músiques ZEL.

potser vaig comprar, en el seu moment P-CFACSBC2V, un parell o tres de discs que deuen d’estar ratllats. el que no m’entra, de cap de les maneres, és manolo garcía en solitari.

doncs no pensis, JOAN. van ser les dues darreres votacions les que el van permetre empatar ja que tenia uns quants vots negatius (crec que quatre o cinc).

doncs allà hi serem tots JESÚS. espero que no sigui dels 80 :)

si les veu algú, ASSUMPTA, jo solc respondre que no sé qui es el de la foto :).

l’escàner, que té el seu cor JOANA, segur que les rebutja.

manolo garcía m’avorreix molt SOBREVALORADO. i els treballss finals del último tampoc eren massa màgics però, en general, penso van ser un grup emblemàtic de l’època i amb un directe molt honest.

només la moda de l’època ja indica els anys que han passat, MA-POC.

jajajaja ... bona interpretació, GABRIEL, de la posició dels dunca dhu.

cap queixa, oi VIOLETTE? :)

sembla que l’opinió és força unànime al respecte, KWEILAN.

quatre-quatre no sé jo si els fa, CARME.

m’agrada més putxerasso enlloc del concepte tongo, CLIDICE. li dona un toc encara més cutrillo.

a mi el bocí que més m’agrada, SIX, és el de se desencajen las baldosas a mi paso, que se abran simas, aaaaaaaa :)

ha estat un prendre partit, la veritat ANNA, una mica de pa sucat amb oli.

digue’m trileru, ELUR.

jajajaja XEXU; la de mecano ha estat inconscient i ja ho he modificat. el tejemaneje del último ... :) ... no, tot i que una mica de nygui-nyogui sí que és, oi?

així ho creu la gent per aquí volta, JOAN.

i molt vuitantera EVA.

jajaja RITS; sí, és cert que hi ha lletres que són per llogar-hi cadires. el millor d’aquest final és que permet escollir l’opció que més compensi.

una mena de villarato però en versió blocaire ALBERT.

a veure si el llibre, DERIC, té també una molt bona acceptació.

un recopilatori de benzineres sense la presència de camela, CARLOS? :)

els ha comptat la taula d’excel ASSUMPTA. potser és ella la culpable que el vaya-vaya aquí no hay playa s’hagi vist exilat a una no massa digna tretzena posició :)

nostàlgia SARGANTANA? res-res ... a gaudir de l’ara: en música i en tot plegat.

dictatova blocaire, SÀNSET.

neus ha dit...

punyeterot! ;)

Jordi ha dit...

Aquest bloc és una mica Joan Palom, jo m'ho guiso jo m'ho com!! ;-)

Abraçades!

Eva ha dit...

Ostres si, El último... quin munt de records... també m'agradaven força...
Una abraçada!!!

òscar ha dit...

una mica ELUR. i amb la música encara més.

si el joanpalomisme serveix per vendre sopes express, JORDI, també ha de servir per fer un bloc.

així tothom content EVA. els dels duncan, els loquilleros i els del último. si és que qui no queda bé és perquè no vol ... :)

Grigri ha dit...

a mi els 80 em transporten a molta laca i hombreres vertiginoses...
Què se nha fet dels locomía??
Avui dia crec que aquells 4 paios correrien risc de mort, amb els temps que córren...

òscar ha dit...

ull GRIGRI que, segurament, un revival locomiero deu ser a punt d'envair-nos.

VISIONADOR ha dit...

Bon repertori!!! MOlt bo! ^_^

òscar ha dit...

bon és igual a vuitanter, oi MOONTSETA? :)